mywaywithjesus

Alla inlägg den 7 augusti 2011

<3

Av My Way With Jesus - 7 augusti 2011 22:59

Hej igen :) 

Kroppen har varit utsliten så totalt lyckades jag sova 18 timmar.
När jag vakna så var det en underbara dag även om det regnade massor.
Spenderade dagen med nära och kära med god mat :)

Snart ska jag köpa mig en bibel vilket jag verkligen vill ha!
En sådan som har en dragkedja dom är som är enkla att hantera tycker jag.

Häromdagen var jag på läger och ca 6 personer tog ett stort steg i sitt liv när dom valde att döpa sig. Efter att dopet var över så sa en kvinna kolla upp mot himlen.
Kolla! målnen har öppnat sig och ett kors syndes mellan öppningen. Jesus var närvarande när hans nya barn kom till honom.
Jag själv lyckades inte se korset men många brast i tårar när dom såg korset och bad till Herren att välsigna deras väg.
Jag tror att jag vart avendsjuk på att jag inte fick välsignlesen att se korset.
Men nu är jag glad över att få veta att Jesus vakade över alla den dagen.

Jag hitta massor med biblar men tyvär var ingen på svenska vilket jag GÄRNA vill ha.

Ibland kan vi människor välja nöje framför Jesus och Gud även jag själv.
Varför det blirs så är pga alla frestelser de finns. Frestelser kan vara allt från Krogen, Knark osv frestelsens lista sträcker sig långt. Alla misstagen man gör förblir misstag. Man kan inte göra något ogort utan man ska försöka förbättra det.

Jag kan vara ärligt jag är proffs på att göra misstag. Ett misstag jag svor att aldrig upprepa. Men när livet kändes tufft och att ljuset var släkt så kändes de som att jag inte hade något val.

Men nu när man har ett liv med Jesus så förstår jag att det var FEL! men nu går det inte att ändra på de som är gjort utan att försöka förbättra framtiden.

Ett stort ämne jag har som intresse är Egypten. Egypten har båda ond och gott.
Forntida egypten är ett intressant ämne dock ett väldigt farligt om man fördjupar sig i de. Då har man öppnat dörren till Jävulen. Så snälla folk gräv inte i Egyptens förflutna för ni vet inte vad ni ger er in på. Jag själv fördjupade mig i de. Det slutade med att huset vart hemsökt och ca 4 år utav helvete startades.
Snurra flaskan, Svarta madam, läsa kaffe glas osv det är allt från de onda och otroligt farligt. Men folk inser inte det utan ser det som ett nöja.
Dom folk som använder sig utav det behöver bön efter bön.

Något jag kom på och tyckte passade in på ämnet!

"Öppna ert hjärta för Jesus och han ska skäna er sina öppna armar och sitt hjärta"


Ikväll avlsutar jag med en liten text jag hitta på lägret.

"Det som jag har i mitt hjärta är att förhärliga min
Herre och Gud med det som jag har och kan"


 
 

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards