mywaywithjesus

Alla inlägg under oktober 2011

Av My Way With Jesus - 21 oktober 2011 23:21

Hej ^^


Igår så satt jag och bad innan jag skulle lägga mig.. Varje gång jag ber kollar jag ut genom mitt fönster och letar efter min stjärna. Den stjärnan är den enda av alla stjärnor som lyser som starkast. Bredvid stjärnan så var ca 4 stjärnor i himlen som formade sig som ett kors. Jag gnuggade ögonen och såg att det var verkligen ett kors. Det korset skänkte mig otroligt mycket glädje. Hjärtat log inombords.

Vissa människor har lättare att avslöja det dom känner. Jag är en person som har svårare att uttrycka min känslor. Och ännu svårare blir det om någon frågar mig privata frågor om mitt hjärta verkligen älskar den perosnen eller jag gillar den personen. Då backar jag atomatiskt ifrån den jag gillar och blir en hjärtlös robbot. Men det som sårar mig mest är något en som jag har hela min tillit till svek mig. Personen kunde höra allt jag och min kille satt och prata men ändå sa inte personen till mig att han/hon hörde allt. Att lura mig genom att se hans/hennes cam för att kunna höra våran konsservation var otroligt dåligt gjort. Det sårade mig djupt. Pga av det backade jag 10 steg bak. 
När jag ställer frågan varför gjorde du så? Det svaret jag fick var "jag har rätt att få veta om du älskar han eller inte" Ursäkta mitt ordspråk nu. MEN VEM FAN GAV DIG RÄTTEN ATT SNOKA RUNT I MITT LIV? Ja förlåt för mitt språk men ibland blir man förbannad på sånt.

Hur vet man vem man ska lita på då? 

Jesus skulle aldrig uttsätta mig för något sånt. Därför är han den jag litar på och gör allt för. En person som jag vet ändrar folks liv. Ikväll blir det att be till Gud och Jesus om att dom ska skänka mig tålamod. Tålamod att tåla det folk gör mot mig och be Gud om att fylla mitt hjärta med kärlek, visdom och lycka.

God bless you all   

Av My Way With Jesus - 18 oktober 2011 21:01

Hejsan 

Ibland vet jag inte vad jag ska skriva om. Tanken står bara still..
Det känns som att jag står klädd i vita kläder i ett fyrkantigt vitt rum. Jag hör min egen röst eka i rummet men får inget svar på mina frågor.

Tidigare läste jag om en ung flicka som försökte ta sitt liv. Jag tycker så synd om henne över att hon inte har någon som berättar för henne om hur viktig hon är. Om att Gud älskar henne så mycket och sände just henne till denna jord för att vara sig själv. Att kanske hjälpa folk. Gud skulle bli så ledsen om en av hans finaste skapelse tog sitt liv. 

Föresten så är tårtan beställd nu till förlovningen, klänningen köpt, sminkösen bokad fattas bara frisören, skorna, smyckena och väskan :D
Bilder på tårtan kommer vara det enda jag lägger upp med tanken på att jag vill inte avslöja vem jag är än. Men den dagen det känns som att Gud vill att jag ska tala om vem jag är. Då talar jag om det.

Jag vill verkligen att alla ska lägga 10 minuter av sin tid varje dag på att lära känna Gud och Jesus. För era liv kommer att gå så bra då. Utan Gud blir allt omöjligt men med honom på sin sida blir allt möjligt.

Ta vara på eran dyrbara tid // God bless 

Av My Way With Jesus - 10 oktober 2011 22:31

Hej alla människor som är tacksamma över dom vänner Gud har givit dem

Tänk dig en vän du har haft i flera år. Den vännen blir enens andra halva och man delade blod, svett och tårar med. Man stöttar alltid varandra med allt och finns alltid där för varandra. Man bevarade varandras hemligheter så som om det vore safirer eller diamanter. Sånna vänner  finns det få av och är svåra att hitta. Men vet ni vad? Jesus älskar mig så pass mycket att han välsignade mig med en underbar vän. 

Men den sanna vännen som aldrig lämnar ens sida oavsett vad är Jesus. Han är rättfärdig och ger oss människor mer chanser än vi någonsin kommer att tro. Du kan berätta till Jesus alla dina hemligheter. Hemligheter som kan vara för pinsamma för att berätta till någon. Men Jesus tar emot dina hemligheter och bevarar dem. Han bär våra synder. Glöm aldrig han dog på korset för våra synder.

Jag hitta en jätte fin låt av

Av My Way With Jesus - 6 oktober 2011 22:15

Hej alla änglar :)

Varför är det så enkelt att spendera sin tid framför facebook och liknande sidor när man inte ens kan lägga en kvart per dag åt Jesus.
Vi människor har svårt att uppskatta den som skänker oss allt det vi äger idag. Jag själv av alla människor har glömt Jesus dom här dagarna och jag har märkt att efter att jag drog min undan från Jesus så har mitt liv rasat. Det är som att en tegelsten i taget faller från muren. Det är verkligen obeskrivligt det som Jesus gör i ens liv och vilket beskydd han skänker oss..

Glöm aldrig att Jesus kom till jorden han visste att han skulle dö på korset för mig, dig och alla andra människor. Men han lät inte Djävulen vinna utan han la hela sin tro åt Gud. Jesus du dog på korset för mina synder och du återuppstod för att vägleda mig resten utav mitt liv. Jesus min tacksam het till dig är enorm och jag önskar att du förstår det.

Tigrar som lever fritt i Afrika dom har en frihet ingen människa har. Dom rör sig fritt. Deras själ kan springa fritt och Tigrarna har alltid samma personlighet dom behöver inte anpassa sig efter andra. . Men så finns det alltid något ont som vill åt dom fria Tigrarna. Jägaren låter sig själv frestas utav frestelsen. Dom fria Tigrarna hamnar i fångenskap och låses in i burar där dom spenderar resten av sitt liv. En fri Tiger som hamnar i fångenskap blir rädd och förvirrad. Den hamnar i en miljö den inte känner till. Frihet är det enda Tigern känner till.  Men när Tigern sitter inlåst i en bur så blir känslorna blandade och Tigern känner sig vilse. Som att ingen kan förstå vilka känslor Tigern har. Till slut ger Tigern upp när hoppet om friheten tar slut. Tigrar dör så som oss människor. Men när Tigern dör så dör den helt olyckligt utan att ha haft en chans att bestämma över sitt eget liv. 

Jag vet tyvärr inte varför denna lilla saga fastnade i mitt huvud och jag var tvungen att skriva ner.

Gud välsigne er alla !<3
Imorgon blir det massor med mys med min vackra kusin

   
Av My Way With Jesus - 4 oktober 2011 23:05

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte har haft tid att uppdatera min blogg. Vi med utlands bakgrund har många olika traditioner som orsakar att saker och ting måste gå fort för att inte ens släkt ska sprida falska rykten.


Jag försöker göra de rätta men vad jag än försöker göra så blir aldrig mitt hjärta hel. Bitarna sätts inte på rätt plats.. Kanske söker jag efter fel svar? Det känns som att den personen jag är med det personligheten jag har är fel. Att när Gud skapa mig och sände mig till jorden så skedde ett missöde i hans skapelse.

Att försöka bli någon man inte är och som inte stämmer in med sitt riktiga ja är svårt. För att tillfredsställa andras behöv och göra dem nöjda. Är helt förvirrad i"/

Idag blir det en lång böne natt för mig. Be om Guds härlighet och vägledning. För i min hjärna, hjärta, själ och sinne så står det still. Den enda som jag känner att den kan hjälpa mig är du Jesus.

Till min vän Tove :) Jag är tillbaka med mitt skrivande
Guld välsigne alla människor och bringar dem glädje

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards