mywaywithjesus

Alla inlägg under augusti 2011

Av My Way With Jesus - 30 augusti 2011 23:27

Hej alla!

Gud så jag har saknat att skriva här på bloggen. Det var allt för länge sen.
Jag har varit rätt så upptagen med olika saker.
Livet rullar på underbart med Jesus. Han gör så mycket under i mitt liv och skänker mig mer och mer glädje för varje dag som går. Hans välsignelse är så underbart!!

Men att ens eget kött och blod vill se en falla i mörkret har jag inte lyckats förstå!
Varför vill man ens eget kött och blod ont`? Vissa vägrar verkligen ha Jesus i sitt hjärta.. När Jesus är i ens hjärta så har man kärlek, respekt och alla goda egenskaper. Men tyvärr så tänker inte folk så =(

Jag har äntligen kommit igång med att läsa bibeln och kan inte få nog!

Tack för att ni läser min blogg <3 

Av My Way With Jesus - 24 augusti 2011 21:55

Hej alla!

Det var ett tag sen jag skrev.
Det har kännts som att jag har prioriterat annar framför Jesus,
vilket gör mig ledsen för att jag har gjort så :(
Dock så känns det som att jag lever för att tillfredställa andra och göra dom lyckliga. Vad jag än försöker göra för att bygga upp min egen lycka så går det inte!

Tyvärr kan jag inte backa ifrån det jag påbörjat denna gång. Jag kan inte såra någon med så goda egenskaper. Även om jag lever olyckligt på jorden så vet jag att vi Jesus kommer jag vara lycklig. Jag kan välja bort min lycka så länge jag ser ett leende på folks läppar ett leende jag har skapat.

Alla är glada och ser fram emot det som kommer ske. Jag också fram emot det, men inte längre :( Verkligheten har kommit ifatt mig tror jag.. Kalla fötter kanske?

Jag får be dig Jesus om vägledning du är den enda jag är beredd att offra allt för.


I Love You Jesus  

&lrm;"låt inte era hjärtan oroas. tro på Gud och tro på mig. I min faders hus finns de många rum. om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er? och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för ni skall vara där jag är. och vart jag går, det vet ni." (Joh 14:1-4) 

Av My Way With Jesus - 19 augusti 2011 22:41

Hej på er ! =)

Varför ska det vara så svårt att komma från en utländsk bakgrund?
Många regler många traditoner. Jag vet inte ens vad som är rätt att göra och vad som är fel mer.
Bara du Jesus förstår mig och vet vad som är de rätta, dock önskar jag att min släkt samt familj kunde förstå mig bättre. Men tack Gud för min underbara vän som förstår mig.

Nej nu ska jag tänka riktigt noga och se vad jag tar för val. Överväga för och nackdelar med det hela. Och många böner till Gud blir det ikväll..

God bless !<3 

Av My Way With Jesus - 18 augusti 2011 23:27

Hej guds änglar !

Vill börja med att säga att jag har haft en underbar samling i kyrkan.
Alla har vuxit till sig så mycket. Så glad jag var över att se alla.

Imorgon ska jag träffa en person som jag har en känsla kommer vara en otroligt bra person. Det känns som att Gud vill att detta ska ske.
Nervös? Jo väldigt nervös är jag. Jag får helt enkelt bara be och be ännu mer om Guds beskydd över mig.

Jesuuus jag kan inte sluta älska diiig. Jag vill bara ha mer utav din kärlek!
 
Puss alla god natt <3 

Av My Way With Jesus - 16 augusti 2011 23:08

Hej alla :)

Snart kommer jag att avslöja vem jag är. Men inte först att jag känner att det är rätt tillfälle. 
Gud visar mig flera vägar. Mycket ont hände mig som barn och Gud ersätter allt med kärlek nu. Personen jag har träffat är verkligen en speciell prick. Någon som jag själv är chockad över att ha träffat. Min familj har inte smält det än men dom är otroligt glada för mig.
För vi alla vet att Jesus hjälper mig genom allt och att han vägleder mig genom allt.

Jesus kärlek är obeskrivlig. Man måste ha en relation med Jesus och relationen kommer med böner och goda gärningar.
Men jävulen stör sig på den relationen och gör allt för att förstöra.
Jesus har gett mig en magnifik vecka. Men jävulen blev så arg att han skapade ett problem. Men vet ni vad? Jag trampar på jävulen och upphöjer Guds och Jesus namn. Och jag vet att med den tron jag har kan inget förstöra. 

Jesus jag ÄLSKAR dig <3 

Denna låt fick jag från en underbar person!  
  

Av My Way With Jesus - 15 augusti 2011 01:30

Hej alla. 
Vilken WOW känsla man gick igenom i kyrkan idag !!
Det vart kvällsbön runt 18:00 och jag ångrar mig inte en sec över att vara där!
När dom bad över oss det min själ lämna min kropp jag hamna i en totalt tystnad där glädjen flöda och tårana bara föll ner. Guds makt var för stor tårana föll utav glädje. Jesus du hela mig fast jag har mycket kvar som behöver fixas.

Tack för min nya underbara vän Jesus min önskan är att vi lever lyckliga och jag vet med din makt och min tro till dig kan inget vara omöjligt jag tackar dig för denna underbara dag. 

Gud är STOOOOR större än folk kan ana och Jesus du dog på korset för mig just för mina synder och alla andra på denna jord. Jesus jag ÄLSKAR dig utav hela mitt hjärta du reparerar de trasiga i mig.. 
 

Av My Way With Jesus - 11 augusti 2011 23:42

Hej allaaaa !:D

Lyckan bara flödar innom mig och känslan av livet är HÄRLIGT!
Nyheter flödar på. Dock vågar jag inte dela med mig av min lycka till mina nära o kära pga fördommar. Åldern spelar ingen roll det är en siffra. Hjärtat människan har det är det enda som spelar någon roll.
Jesus svarar på böner för han varar på mina fast på olika sätt. Det gäller att man vet hur Jesus svar ska tolkas.
Personen gud skänkte verkar vara en underbar person. Nu krävs det att man ska lära känna personen och be till Jesus om vägledning.

Vill bara dela med mig om att mitt jobb är UNDERBART!

Jag fick en kommentar utav en tjej vid namn Matilda. Hennes fråga löd;
"Funderar du aldrig över varför gud och jesus inte redan hjälpt dom svältande barnen?" 

Mitt svar till Matilda var;
"Jo som sagt gud är stor därför skapa han människan. Människan kan stoppa allt svält i Afrika men folk är giriga. Ta Chris Brown tex han har flera miljarder. Om varje känd artist skänker 1-2 miljoner kr till alla barn i afrika. Den summan är som 200 kr för oss unga. Om alla i sverige skulle skänka 100 kr var till barnen som svälter. Det skulle stoppa en hel del svält. Men människan är girig och självisk. Gud och Jesus hjälp är enorm. Med tro så sker allt"

Det är det jag tror på och vet att JESUS är stor och allt som sker händer utav en orsak.

Tack JESUS för allt med dig är livet härligt!  

   

Av My Way With Jesus - 10 augusti 2011 20:21

Hej alla:)

Idag har dagen vart lite seg med allt regn, men ändå härlig på något sätt.
Det är så otroligt vaf Gud har skapat i sitt liv:)

Snart börjar Life center i kyrkan och det ska bli kul och träffa alla på nytt och prisa Gud och Jesus tillsammans..

Jag har även märkt vilka mina riktiga vänner och vilka som gör allt för att smutskasta en! Fyskäms på er!! Hur kan man göra så mot vänner som har ställt upp för en så pass mkt?

Den enda sanna vännen och vännen som håller livet ut, det är Jesus jag skulle lugnt ge upp allt för min Herre!

Jesus tack för att du finns för mig och för att du ger mig tålamdo. Tack för de goda nyheterna du lät mig höra även om jag hörde dåliga från andra.

Jesus i mitt hjärta för alltid <3 

   

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards