mywaywithjesus

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Min bästa vän

Av My Way With Jesus - 10 oktober 2011 22:31

Hej alla människor som är tacksamma över dom vänner Gud har givit dem

Tänk dig en vän du har haft i flera år. Den vännen blir enens andra halva och man delade blod, svett och tårar med. Man stöttar alltid varandra med allt och finns alltid där för varandra. Man bevarade varandras hemligheter så som om det vore safirer eller diamanter. Sånna vänner  finns det få av och är svåra att hitta. Men vet ni vad? Jesus älskar mig så pass mycket att han välsignade mig med en underbar vän. 

Men den sanna vännen som aldrig lämnar ens sida oavsett vad är Jesus. Han är rättfärdig och ger oss människor mer chanser än vi någonsin kommer att tro. Du kan berätta till Jesus alla dina hemligheter. Hemligheter som kan vara för pinsamma för att berätta till någon. Men Jesus tar emot dina hemligheter och bevarar dem. Han bär våra synder. Glöm aldrig han dog på korset för våra synder.

Jag hitta en jätte fin låt av

 
 
Tove

Tove

11 oktober 2011 20:05

Jesus är min bästa vän, Han sviker mig alltid och Honom kan man alltid lite på, oavsett vad! Varje dag vänder jag mig till Honom och alltid lyssnar Han på vad jag har att säga. Jesus är min bästa vän.
Må Gud välsigna dig Jane!
Tove

http://toveinri.blogg.se

My Way With Jesus

15 oktober 2011 18:41

Jag tror du menar att han aldrig sviker dig :P
Jo Jesus är en sann ängel en som man kan lita på in i de sista !:)
Gud välsigne sig och håll fast vid de du tror på :)
Jane

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Way With Jesus - 1 november 2011 22:13

Hej alla!   Tänk er att be till Gud och Jesus i flera nätter, nätterna blir till veckor och sedan månader.    Att be om Jesus hjälp. Att be han hjälpa mig att välja det som jag ska tex jobba med. När han äntligen ger mig ett svar. Jag fick va...

Av My Way With Jesus - 21 oktober 2011 23:21

Hej ^^Igår så satt jag och bad innan jag skulle lägga mig.. Varje gång jag ber kollar jag ut genom mitt fönster och letar efter min stjärna. Den stjärnan är den enda av alla stjärnor som lyser som starkast. Bredvid stjärnan så var ca 4 stjärnor i him...

Av My Way With Jesus - 18 oktober 2011 21:01

Hejsan Ibland vet jag inte vad jag ska skriva om. Tanken står bara still..Det känns som att jag står klädd i vita kläder i ett fyrkantigt vitt rum. Jag hör min egen röst eka i rummet men får inget svar på mina frågor.Tidigare läste jag om en ung flic...

Av My Way With Jesus - 6 oktober 2011 22:15


Hej alla änglar :)Varför är det så enkelt att spendera sin tid framför facebook och liknande sidor när man inte ens kan lägga en kvart per dag åt Jesus.Vi människor har svårt att uppskatta den som skänker oss allt det vi äger idag. Jag själv av alla ...

Av My Way With Jesus - 4 oktober 2011 23:05

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte har haft tid att uppdatera min blogg. Vi med utlands bakgrund har många olika traditioner som orsakar att saker och ting måste gå fort för att inte ens släkt ska sprida falska rykten. Jag för...

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards