mywaywithjesus

Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Goda gärningar

Av My Way With Jesus - 7 september 2011 00:28

Hej Guds barn!

Det känns som att ibland måste jag tänka ett par dagar innan jag vet vad jag kan skriva om.

Jag ha kommit en bra bit in i min Bibel och det känns så UNDERBART!
Snart så ska jag börja med lite olika goda gärningar. Något som skänker glädje till andra och ger mig mer ljus i livet. Ni alla får gärna tipsa mig om olika saker. Det första jag tänkte göra imorgon är att gå till röda korset och se vad jag kan bidra med, förhoppningsvis så kommer jag att lyckas bidra med en hel del. 
Människan kan göra så mycket även om människan har lite att erbjuda.

Kärleken flödar för fullt och allt går bra. Snart så ska jag och pojken min på partner kurs i kyrkan. Vi vill börja våra liv tillsammans med Jesus. För inget liv utan Jesus är härligt.

Jag har en tanke jag har tänkt på ett tag. 
När det är jul och födelsedagar hur kommer det sig att ju dyrare present man köper ju mer uppskattad blir man utav den som får presenten?
Om jag fyller år och jag får något riktigt dyrt och som inte alla har råd med. Medans en annan vän endast kommer med en liten nalle och ett vykort. Jag skulle uppskatta nallen och vykortet mer! För kompisen hade inte råd men kom med något litet för att visa sin kärlek till en. (Vet dock inte om ni förstod min förklaring eller vad jag ville komma fram till)

Alla ni som läser denna blogg. Vilket är otroligt några. Efter att ni har läst detta. Gå utt och sträck ut era händer så som gud sträckte sina händer och dog för korset för oss. Gå ut och gör en stor god gärning. Skänk något till någon som behöver det, Gå ut på gatan och hjälp en dam över vägen, ta upp väskan som kvinnan bredvid dig tappa. Något så lite kan betyda så mycket i en annan persons ögon.

Må Gud välsigne alla! 

En låt som beskriver lite om mig :)
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Way With Jesus - 1 november 2011 22:13

Hej alla!   Tänk er att be till Gud och Jesus i flera nätter, nätterna blir till veckor och sedan månader.    Att be om Jesus hjälp. Att be han hjälpa mig att välja det som jag ska tex jobba med. När han äntligen ger mig ett svar. Jag fick va...

Av My Way With Jesus - 21 oktober 2011 23:21

Hej ^^Igår så satt jag och bad innan jag skulle lägga mig.. Varje gång jag ber kollar jag ut genom mitt fönster och letar efter min stjärna. Den stjärnan är den enda av alla stjärnor som lyser som starkast. Bredvid stjärnan så var ca 4 stjärnor i him...

Av My Way With Jesus - 18 oktober 2011 21:01

Hejsan Ibland vet jag inte vad jag ska skriva om. Tanken står bara still..Det känns som att jag står klädd i vita kläder i ett fyrkantigt vitt rum. Jag hör min egen röst eka i rummet men får inget svar på mina frågor.Tidigare läste jag om en ung flic...

Av My Way With Jesus - 10 oktober 2011 22:31

Hej alla människor som är tacksamma över dom vänner Gud har givit dem Tänk dig en vän du har haft i flera år. Den vännen blir enens andra halva och man delade blod, svett och tårar med. Man stöttar alltid varandra med allt och finns alltid där för va...

Av My Way With Jesus - 6 oktober 2011 22:15


Hej alla änglar :)Varför är det så enkelt att spendera sin tid framför facebook och liknande sidor när man inte ens kan lägga en kvart per dag åt Jesus.Vi människor har svårt att uppskatta den som skänker oss allt det vi äger idag. Jag själv av alla ...

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards