mywaywithjesus

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Jesus <3

Av My Way With Jesus - 6 oktober 2011 22:15

Hej alla änglar :)

Varför är det så enkelt att spendera sin tid framför facebook och liknande sidor när man inte ens kan lägga en kvart per dag åt Jesus.
Vi människor har svårt att uppskatta den som skänker oss allt det vi äger idag. Jag själv av alla människor har glömt Jesus dom här dagarna och jag har märkt att efter att jag drog min undan från Jesus så har mitt liv rasat. Det är som att en tegelsten i taget faller från muren. Det är verkligen obeskrivligt det som Jesus gör i ens liv och vilket beskydd han skänker oss..

Glöm aldrig att Jesus kom till jorden han visste att han skulle dö på korset för mig, dig och alla andra människor. Men han lät inte Djävulen vinna utan han la hela sin tro åt Gud. Jesus du dog på korset för mina synder och du återuppstod för att vägleda mig resten utav mitt liv. Jesus min tacksam het till dig är enorm och jag önskar att du förstår det.

Tigrar som lever fritt i Afrika dom har en frihet ingen människa har. Dom rör sig fritt. Deras själ kan springa fritt och Tigrarna har alltid samma personlighet dom behöver inte anpassa sig efter andra. . Men så finns det alltid något ont som vill åt dom fria Tigrarna. Jägaren låter sig själv frestas utav frestelsen. Dom fria Tigrarna hamnar i fångenskap och låses in i burar där dom spenderar resten av sitt liv. En fri Tiger som hamnar i fångenskap blir rädd och förvirrad. Den hamnar i en miljö den inte känner till. Frihet är det enda Tigern känner till.  Men när Tigern sitter inlåst i en bur så blir känslorna blandade och Tigern känner sig vilse. Som att ingen kan förstå vilka känslor Tigern har. Till slut ger Tigern upp när hoppet om friheten tar slut. Tigrar dör så som oss människor. Men när Tigern dör så dör den helt olyckligt utan att ha haft en chans att bestämma över sitt eget liv. 

Jag vet tyvärr inte varför denna lilla saga fastnade i mitt huvud och jag var tvungen att skriva ner.

Gud välsigne er alla !<3
Imorgon blir det massor med mys med min vackra kusin

   
 
 
Tove

Tove

7 oktober 2011 21:15

Hej Jane!
Det blir lätt så, att man fastnar vid facebook när man egentligen borde ägna mer tid åt att komma närmare Gud. Det är inte rätt, då vi behöver vara nära Gud för att verkligen KÄNNA att Han är oss nära. Be för dig själv, be över att du verkligen vill komma närmre Honom.
När du känner att du vill logga in på facebook, gör någonting helt annat. Slå dig ner i tystnad och läs några kapitel i Bibeln. Prata med Gud genom böner! Ropa ut din glädje över att du funnit din frälsare!
Be också för väckelse i detta land. Vi människor behöver mer än någonsin Jesus i våra liv!
Kram Jane
God bless you, my sister in Christ!

http://toveinri.blogg.se

My Way With Jesus

10 oktober 2011 22:25

Hej Tove
Jo facebook är en stor nackdel som finns på nätet.

Tack för tipsen det ska jag nog testa :)*

Gud välsigne dig min kära vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Way With Jesus - 1 november 2011 22:13

Hej alla!   Tänk er att be till Gud och Jesus i flera nätter, nätterna blir till veckor och sedan månader.    Att be om Jesus hjälp. Att be han hjälpa mig att välja det som jag ska tex jobba med. När han äntligen ger mig ett svar. Jag fick va...

Av My Way With Jesus - 21 oktober 2011 23:21

Hej ^^Igår så satt jag och bad innan jag skulle lägga mig.. Varje gång jag ber kollar jag ut genom mitt fönster och letar efter min stjärna. Den stjärnan är den enda av alla stjärnor som lyser som starkast. Bredvid stjärnan så var ca 4 stjärnor i him...

Av My Way With Jesus - 18 oktober 2011 21:01

Hejsan Ibland vet jag inte vad jag ska skriva om. Tanken står bara still..Det känns som att jag står klädd i vita kläder i ett fyrkantigt vitt rum. Jag hör min egen röst eka i rummet men får inget svar på mina frågor.Tidigare läste jag om en ung flic...

Av My Way With Jesus - 10 oktober 2011 22:31

Hej alla människor som är tacksamma över dom vänner Gud har givit dem Tänk dig en vän du har haft i flera år. Den vännen blir enens andra halva och man delade blod, svett och tårar med. Man stöttar alltid varandra med allt och finns alltid där för va...

Av My Way With Jesus - 4 oktober 2011 23:05

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte har haft tid att uppdatera min blogg. Vi med utlands bakgrund har många olika traditioner som orsakar att saker och ting måste gå fort för att inte ens släkt ska sprida falska rykten. Jag för...

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards