mywaywithjesus

Alla inlägg den 16 september 2011

Av My Way With Jesus - 16 september 2011 00:31

Hej alla!

Varför vill jävulen alltid skapa drama? Får syskon att bråka, mammor och pappor gå emot varandra och sina barn. Idag var verkligen jävulens verk. Vi lät han ta över kontrollen och lämnade Gud utanför.. Varför det blir så? Pga krossad hjärta att ens eget kött och blod vill skada en.
Varför är livet hårt ibland? Se en mammas hjärtskärande skrik över att ens egen dotter behandlar henne illa.

Jag försöker vara god mot alla. Men lät jävulen ta över. Något jag ska be Jesus om hjälp att inte låta mig dras ner i jävulens snara en gång till.

Jag har en underbar människa som vill spendera resten av sitt liv med mig. Någon jag inte vill förlora. Innerst inne tror jag att jag har börjat älska honom. Men stoltheten i mig hindrar mig från att uttrycka den kärleken jag har. Jag ska göra allt för att inte förlora en sådan dyrbar diamant!

Människan är ond. Den uppskattar inte det Jesus gjorde för oss. Människan frågade Jesus hur mycket älskar du oss? han sträckte på sina armar och dog på korset. Så mycket älskar jag er! Men vi människor inser inte det ! Vilket är otroligt sorgligt.

Jag vill se lyckliga dagar. Jag ger inte upp hoppet om att Jesus kommer att skänka mig massor med otroligt lyckliga dagar, förhoppningsvis med min boy  


Bilden visar att alla människor har en Jävul och en Ängel i sig. Det gäller att krossa Jävulen och låta Ängeln träda fram..


   

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards