mywaywithjesus

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Hoppas Hoppas!

Av My Way With Jesus - 30 juli 2011 23:57

Hej alla sötnosar!

Idag fick jag vara med och se en ängel döpas att se dom lyckliga föräldrarna var otroligt kul.  Även om mamman sitter i rullstol så välsignade Gud dem med en underbar liten ängel. Den gnistan mamman hade i ögonen visade att hon kommer vara en perfekt mor..

Gud är allt härlig han hjälper all sorts människor.  Så länge man har tro!

Jag har bett länge om hjälp från dig Jesus. För några dagar sen väckte du ett nytt ljus i mitt hjärta. Jag tackar dig från djupet utav mitt hjärta. Även om det inte blir av så vet jag att du inte har glömt mig.. Jesus du finns alltid där för mig och jag ska alltid finnas för dig Jesus. Men jag hoppas verkligen att det blir av för min familjs liv skulle bli så mycket enklare.  Oavsätt vad som sker så vet jag att det sker utav en anledning. 

Dagens citat
"Be och ni skall få, sök och ni skall finna" 

   

 
 
Tove

Tove

31 juli 2011 10:53

Citatet du skrev längst ner är faktiskt ett av mina favoritcitat ur Bibeln. Men det jag tänker på först är nog ändå: "Låt den utan synd kasta första stenen." Vad tycker du om det citatet?
Herrens frid vare med dig
Kram Tove

http://Thehealingroom.bloggplatsen.se

My Way With Jesus

1 augusti 2011 00:08

Jo jag läste den på en hemsida och tyckte att de är det man borde göra be för att finna sen så krävs de att man söker för att finna något.. Jag förstod inte citatet. Kan du förklara den för mig?

Guds beskydd över dig Jesus är så stolt över dig ska du veta!

Kram Jane

 
Tove

Tove

1 augusti 2011 10:21

Självklart kan jag försöka förklara citatet för dig. Jag har sett en film, om Jesu liv och hur han hjälpte människor och gjorde under. I en scen var det Maria från Magdala som skulle stenas eftersom hon var prostituerad. Då sade Jesus: Låt den som är utan synd kasta första stenen. Då var det ingen som kastade någon sten på Maria Magdalena.
Jag tolkar det som att man inte ska döma, kritisera eller vara allmänt elak mot någon, då man inte är bättre själv. Maria hade syndat, och skulle stenas. Jesus sade; låt den som är utan synd kasta första stenen. Ingen kastade eftersom ingen var utan synd. Jesus räddade livet på Maria, samtidigt som han öppnade ögonen på dem som tänkte kasta stenar på henne.
Det blev kanske lite rörigt, men jag hoppas du förstår min virriga förklaring ändå.
God bless you, christian sister
Kram Tove

http://thehealingroom.bloggplatsen.se

My Way With Jesus

1 augusti 2011 18:04

Hej igen :)
Jo jag förstod helt och hållet vad det betydde..
Tack så mycket för att du förklarade de. Ikväll ska jag skriva om denna citat tack så mycket.
Ha en fotsatt trevlig dag och må gud välsigna din väg
Kram Jane

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Way With Jesus - 1 november 2011 22:13

Hej alla!   Tänk er att be till Gud och Jesus i flera nätter, nätterna blir till veckor och sedan månader.    Att be om Jesus hjälp. Att be han hjälpa mig att välja det som jag ska tex jobba med. När han äntligen ger mig ett svar. Jag fick va...

Av My Way With Jesus - 21 oktober 2011 23:21

Hej ^^Igår så satt jag och bad innan jag skulle lägga mig.. Varje gång jag ber kollar jag ut genom mitt fönster och letar efter min stjärna. Den stjärnan är den enda av alla stjärnor som lyser som starkast. Bredvid stjärnan så var ca 4 stjärnor i him...

Av My Way With Jesus - 18 oktober 2011 21:01

Hejsan Ibland vet jag inte vad jag ska skriva om. Tanken står bara still..Det känns som att jag står klädd i vita kläder i ett fyrkantigt vitt rum. Jag hör min egen röst eka i rummet men får inget svar på mina frågor.Tidigare läste jag om en ung flic...

Av My Way With Jesus - 10 oktober 2011 22:31

Hej alla människor som är tacksamma över dom vänner Gud har givit dem Tänk dig en vän du har haft i flera år. Den vännen blir enens andra halva och man delade blod, svett och tårar med. Man stöttar alltid varandra med allt och finns alltid där för va...

Av My Way With Jesus - 6 oktober 2011 22:15


Hej alla änglar :)Varför är det så enkelt att spendera sin tid framför facebook och liknande sidor när man inte ens kan lägga en kvart per dag åt Jesus.Vi människor har svårt att uppskatta den som skänker oss allt det vi äger idag. Jag själv av alla ...

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards