mywaywithjesus

Alla inlägg den 1 november 2011

Av My Way With Jesus - 1 november 2011 22:13

Hej alla!


Tänk er att be till Gud och Jesus i flera nätter, nätterna blir till veckor och sedan månader. 


Att be om Jesus hjälp. Att be han hjälpa mig att välja det som jag ska tex jobba med. När han äntligen ger mig ett svar. Jag fick varje gång höra samma ord. Kriminaltekniker. Vägen dit är lång och kräver hårt arbete. Det gjorde mig mer motiverad. Tänk er att Gud säger till er att det är det jobbet ni ska satsa på och att han kommer hjälpa er genom den vägen.

Först måste jag läsa upp dom betygen som fattas sedan klara högskoleprovet.

När allt det är klart så ska man då söka in till polis och därefter jobba sig uppåt till och bli kriminaltekniker.


Under den färden så bara vet jag att Gud och Jesus har planerat så mycket för mig. Att jag hjälper massa människor och föra dom fram till Gud och Jesus.


Men sen när man träffar den rätta så rasar allt det där. Hela drömmen och all motivation bara försvinner.

Men vad gör man inte för kärleken? Han ogillar poliser tyvärr. Flera månaders planering och allt man har kämpat för ger man upp för en person.

Om jag inte hade älskat han hade jag aldrig gett upp det målet som fick mig att fortsätta. Jag gick med huvudet högt och tystade var enda person i min släkt som försökte sänka min dröm.

Min far sa till mig. Du är en misslyckad du kommer aldrig bli något bra i ditt liv. Så polis kan du glömma du kommer aldrig bli det. Jag ville visa han att det går och göra han stolt.

Mina kvinnliga släktingar sa vem kan älska en kvinnlig polis? Sånt jobb är inget för oss kvinnor ta bort det från dina tankar det är inget du kommer bli.



Men jag är inte en person mer utan jag måste tänka för två personer. Jag får helt enkelt le tillbaka när dom säger "vad var det jag sa?".


Ja Jesus jag ber om ursäkt för att behöva bryta mitt löfte till dig. Men jag hittar nog ett jobb som gör att jag hjälper andra men samtidigt gör någon nytta för samhället.


Jag kan inte ha ett jobb som inte glädjer den jag älskar. Jag lever hellre olycklig än att se någon annan leva olyckligt.


Pray 4 me !


Men allt sker enligt Guds vilja.


Gud välsigne er alla!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jesus är vägen, sanningen och livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards